Blogg — Sukrin

Sesambröd

Postat av Christina Eberhardson

Sesambröd

Med sesammjöl kan du laga ett enkelt och gott sesambröd. Detta recept går även utmärkt att laga både hamburgerbröd eller focaccia. INGREDIENSER 2 dl vatten2 ägg1 msk fiberhusk2 dl finmalde mandlar1 dl malda havregryn1 dl sesam-mjöl1 ½ tsk bakpulverca 1 tsk salt, efter smak UTFÖRANDE Blanda alla torra ingredienser innan du tillsätter ägg och vatten. Rör ihop det till en smet och låt degen svälla ett par minuter. Bred ut degen på en bakplåt, ca 1,5 cm tjock. Strö gärna sesamfrön över och grädda den i ugnen på 180 grader i 30 minuter. Dela den i rutor när den är...

Läs mer →

Nyttigare marsipan

Postat av Roland Koschinski

Nyttigare marsipan

INGREDIENSER 180 g finmalde mandlar  50 g SukrinMelis2 äggvitor(1-3 droppar mandel-essens) Topping:20 g mörk choklad UTFÖRANDE Blanda SukrinMelis, finmalde mandlar, äggvitor och mandel-essens. Smaka på marsipanen allt efter som du knådar ihop den, och tillsätter mer mandelmjöl eller SukrinMelis efter hur sött du gillar att ha det. Låt degen vila i ca 15 minuter, dela den i 12 lika bitar och rullar till kulor. Dela chokladen i bitar och lägg det i en plastpåse, smält i varmt vatten. Klipp av toppen.

Läs mer →

Pannkaksplättar med kokosmjöl

Postat av Roland Koschinski

Pannkaksplättar med kokosmjöl

  Enkla och goda plättar med kokosmjöl. Så goda att de kan ätas precis som de är. INGREDIENSER 4 ägg4 msk Sukrin Gold4 msk kokosmjöl1 tsk fiberhusk1 ½ dl mjölkKanel och/eller kardemumma efter smak. UTFÖRANDE Vispa äggen och tillsätt Sukrin Gold. Blanda därefter i kokosmjöl, fiberhusk och mjölk. Tillsätt kanel och kardemumma efter smak. Stek i stekpanna på lite över medeltemperatur. Använd ca en matsked per pannkaka. NÄRINGSINNEHÅLL Per 100 g kcal protein kolhydrater fett fiber 115 9 3 6 6

Läs mer →

LCHF Choklad cookies

Postat av Roland Koschinski

LCHF Choklad cookies

50 g mandelmjöl50 g FiberFin30 g kakao3/4 tsk hjorthornssalt3/4 tsk salt150 g Sukrin2 ägg25-30 g smör eller Cocosa1 tsk vaniljpulver UTFÖRANDE Blanda de torra ingredienserna i en köksmaskin. Tillsätt därefter ägg och smör/Cocosa. Kör i maskinen tills allt är väl blandat.Lägg bakpappret på en bakplåt. Degen blir ganska klibbig, så använd två skedar och lägg små klickar på bakplåten. Alternativt gör små kulor som du trycker platta.Gräddas i 175 grader i ca 10 minuter. NÄRINGSINNEHÅLL Per 100 g kcal protein kolhydrater fett fiber 242 13,2 10,3 16,5 19,4 

Läs mer →