Ketopizza (low carb) grundrecept och förslag på fyllning

Postat av Christina Eberhardson

Hemgjord pizza keto friendly and low carb

Pizzabotten:

1 1/2 koppar strimlad mozzarella
¾ kopp mandelmjöl
2 msk gräddost
1 ägg
Vitlökssalt
Bakplåtspapper 

Instruktioner:

- lägg mozzarella och gräddost i en medelstor mikrovågsugnssäker bunke.

-Kör i mikron i 1 min, rör om och sedan ytterligare 30 sekunder, rör om ( varning, väldigt varmt!)

-Rör i ägg och mandelmjöl

-Fukta händerna och platta ut degen tunt på bakplåtspapper. Den ska plattas jämnt med degliknande konsistens (om den är "trådig" har din ost stelnat för mycket - lägg bara tillbaka den i mikrovågsugnen i ytterligare 20 sekunder)

-Gaffla degen för att undvika bubblor

-Krydda med vitlöksalt

-Sätt in i ugnen, 220 grader

-Kontrollera den efter cirka 8 minuter och stick hål om det finns stora bubblor.

- Fortsätt baka i totalt 12-14 minuter, eller tills den är något gyllene på ytan.

 Home made pizza keto friendly and low carb

Här är ett av mina förslag till fyllning:

[Tänk på att fyllningen bara bakas tillräckligt länge för att osten ska smälta. Därför måste alla kött du lägger på vara helt tillagat.]

Innan du börjar göra din pizzabotten kan du förbereda denna fyllning: 

Stek skivor av korv eller salami på medium-låg värme i en gjutjärnspanna. Jag föredrar mald Salciccia-korv - den liknar italiensk korv. Rör inte för mycket, annars kommer du att få en röra istället för skivor. Efter några minuter kan du behöva sleva bort överflödigt vatten / fett, men inte för mycket. Du vill ha helt genomstekta korvskivor i små storlekar.

Lägg korvskivorna i en separat skål och behåll fettet för att sautera dina grönsaker i!

Tillsätt ett tunt lager pizzasås på den förbakade degen, önskad mängd kött, grönsaker, ost och strö på oregano och basilika. Jag föredrar mycket mozzarella och en handfull cheddar.

Hoppas att det smakar!


Dela det här inlägget



← Äldre inlägg Nyare inlägg →


0 kommentarer

Lämna en kommentar